24 okt. 2013

D-day med stort b (B)

Nu då det känns som om jag och T på riktigt har kommit igång med att planera vårt bröllop (som ska ske nästa sommar) så funderar jag ibland på det där konstiga påståendet att karlar inte är intresserade av bröllopsplanering och att de gärna slipper vara delaktiga i det. Att de helst slinker undan och låter kvinnan avgöra allt och sköta allt det praktiska. Det är ett falskt påstående och jag hoppas att alla kvinnor och män inser det.
Så kan jag också tycka att det sista jag skulle göra är gifta mig med en man som inte ens vill vara med och planera bröllopet. Om en sådan dag inte intresserar honom så kan han lika gärna få vara ungkarl för resten av livet. Men det är nu bara jag.
Jag har egentligen ganska få och ganska små önskemål gällande dagen och det finns ingen risk för konstiga funderingar om chokladfontäner eller vita hästar eller annat way over the top (i vårt fall over the top - hur andra vill att deras bröllop ska se ut är deras sak).
Och jag gillar annars Buzzfeed på många sätt men sådana här listor får mig bara att "please don't!"

Sådär. It's out there.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar