17 okt. 2013

Kvinnor provocerar alltid lite mer än karlar gör

Jag är så oerhört fascinerad av att en liten bild på facebook med en mamma som poserar med sina tre söner, alla under tre, hon ikädd endast träningstopp och små hotpants kan väcka så mycket reaktioner. Det är så otrooooligt provocerande för massor, massor människor att en kvinna säger att "titta, jag är fit och jag är stark och jag är frisk samtidigt som jag tar hand om tre barn". Och jag klarar inte av att analysera vad det handlar om. Men jag tycker det är intressant som Maria Kang (på bilden) skriver att "det sätt som ni tolkar den här bilden på handlar om er, inte om mig".
Men, jag håller med om att "What's your excuse?" är att gå lite över gränsen. Som att "om jag kan se ut såhär trots mina tre barn, varför kan inte du?" Vi kan inte alla det.

Och alla vill inte heller.

Men liksom, låt kvinnan visa upp sina abs. Det är inte bort från dig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar