12 feb. 2014

Studierna som var

Det känns lite konstigt att jag nu har reserverat och lånat de böcker jag behöver för att skriva min sista tent på uni. Härriguuud det ska bli skönt att lämna tentsalen den 22 mars, men jag kommer också att sakna att vara studerande. Du är så fri, du kan planera dina dagar mycket mer självständigt än när du jobbar. Och jag älskar att lära mig nytt. Såklart kommer jag att lära mig nytt hela livet, men inte på samma sätt.
Plussidorna är att jag får mer tid för att läsa annat än tentböcker eller min egen gradu. Samt att jag slipper all ångest över att aldrig ha en ledig dag med gott samvete. Du har alltid studierna där, oavsett om det är en måndag i oktober eller julafton, när du är studerande (åtminstone har jag haft det, andra kanske kan planera bättre och släppa studierna över jullovet).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar