17 juli 2013

Paj, smoothie och sådan där icke-mat

Ledig idag. Vilket betyder hushållssysslor och pajbakande. Ikväll ska vi spela minigolf! Och sen ska vi äta pajen för att fira att vi båda är lediga imorgon.
Recept: pajdeg (nu hör jag till min stora skam till dem som köper pajdegen fryst (jag vet, jag vet!) men om du lagar sådan själv så go for it), köttfärs, lök, vitlök, champinjoner på burk, tacokrydda, grädde, 2 ägg, ost (jag överdriver alltid lite här, som synes på skalet). Typ så. Slurp! Och den blir bara bättre av att stå lite.





Och så lite lunch såklart. Smoothie på jordgubbar, kvarg, en semirutten banan och jugge (typ 4 dagar över sin bäst före dag...). Och sådana här havregrejer. Ska visst vara det hälsosammaste på hela havrekornet. Smakar spannmål, men fyller verkligen upp magen. Känns som att du svalt en svamp som liksom suger åt sig all vätska i magen. Man hålls mätt och belåten, med andra ord.





Nu ska jag titta på Orange is the new Black och dricka kaffe. Netflix I love you!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar