16 aug. 2013

Det kortkorta håret

Det där jag skrev om för några veckor sedan, att jag ska låta håret växa igen. Jag har inte ångrat mig, jag ska ha mellanlångt hår igen! Men. Jag var alltså hos frissan då för några veckor sedan för att prata lite hur jag borde klippa det nu och så klippte hon min lugg och så sade hon när jag gick att kom tillbaka om 7-8 veckor så ser vi sen igen hur vi gör. Så sade hon "före jul har du nog den frisyr du villa ha!" Då tänkte jag att "bah, den växer ut på 7-8 veckor!" (för jag är van att mitt hår växer snabbt!)
Nå så såg det ut i ett par veckor. Det växte och blev tjockt och längre. Men nu har det stannat upp. Helt. Håret växer inte alls. Det blir ju så då man inte klipper bort topparna, vilket vi inte gjorde då med frissan. Men lite besviken är jag. Väx dumma hår!

Det är väl bara tender loving care som gäller då antar jag..? Och mina zinktabletter som jag fortfarande tar. Väx!

Det lustiga är ju att jag har gått omkring med kort hår i flera år men nu när jag bestämt att det ska vara längre så blir jag irriterad varje gång jag rör i det korta håret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar