21 aug. 2013

Stockholm på måndag

På måndag åker jag med mamma till Stockholm. Vi ska åka med Silja-båten från Helsingfors och sova en natt på hotell i Stockholm. Abba-museet ska vi såklart se! Och så ska vi äta på något trevligt ställe, oklart ännu var.
Det bästa med Sverigebåtarna är buffén, helt klart. Jag äter alltid som en häst och älskar det mesta de bjuder på. Men jag har aldrig lärt mig att gilla rom eller kaviar, så det står jag över. Så älskar jag också på natten då man sover, att känna hur fartyget gungar. Och såklart att vandra omkring på Tax Free. Jag behöver lite nytt smink och dessutom köper jag alltid, som den finländare jag är, sprit på båtarna. Och godis. De brukar ha bra erbjudanden på Fazers choklad.

Det jag mest ser fram emot är Stockholm och att få umgås med mamma på tumis. Det händer sällan numera och det ger mig ibland gråa hår... För det mesta är det roligt, såklart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar