7 apr. 2014

Säg inte aldrig...

Mhm. Det heter ju att man ska inte ropa hej före man är över bron eller "the famous last words". T stod i köket en dag, skulle diska. Slängde ur sig något om att "jag har inte ännu söndrat något här hemma, du söndrar alla våra glas!" Vilket var sant.
Tio minuter senare hör jag du, kan du komma hit?!, jag går till köket, T står där med diskborsten i ena handen och min kära Moccamaster-kokares glaskanna i handen - med ett massivt hål i sig! Diskborsten bara for rakt igenom! Men herregud, så smutsig var den väl inte att du måste gnugga sönder den?

Mhm, just det.

Oh well, mamma säger alltid att hederligt kokkaffe är myyyycket bättre (och det kan jag kanske hålla med om) så nu är det att koka vatten och sila i tratt som gäller i ett par dagar tills den nya kannan anländer (tack Clas Ohlson!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar