22 juni 2015

Midsommaren 2015 - rapport

Vi har haft en så bra midsommar som man kan tänka sig. Vi delade upp tiden mellan A:s famos&fafas och mommos&mofas stuga och bara njöt. Visst kunde vädret i det stora hela ha varit lite bättre, men både på fredagskvällen och söndagen var det perfekt väder.

Lupiner kan vara de vackraste blommorna i finska naturen.

På fredagsförmiddagen såg vi när midsommarstången restes på Midgård, Emsalö. A låg och sov, hunden åt gräs och vi sjöng med i Där björkarna susa. Det var ganska perfekt. Och uppehåll i regnet just då.

MIDSOMMARSTÅNGEN före den restes!

Welfie.

Så såg det ut på fredagskvällen. Kan det bli bättre än så? Nej.

Men jag måste säga att borta bra men hemma bäst. Idag morse när jag drack mitt kaffe och åt mina smörgåsar och matade A med hans gröt så kände jag nog att det är skönt att vara hemma igen.

A klarade helgen like a champ. Han sov helt okej alla dagar och nätter och åt bra och så vidare. På söndagen fick han vara ute nästan hela dagen i det underbara vädret. Han till och med tog sin middagslur på en stolsdyna som vi placerade på terassgolvet. Det är något med utomhusluften och bebisar...

På tal om utomhus och sådant... På torsdagskvällen när vi körde ner till Emsalö såg vi tre stora älgar, en av dem sprang över vägen just framför en bil som var några meter före oss... Och på söndagen när vi gick en långlänk med A och hunden frågade ett par oss om vi sett deras papegoja. Stackaren hade rymt och de hade letat efter den i flera timmar. Hoppas den klarade sig, tamfåglar är ju superlätta byten för de vilda fåglarna.

MITT kaffe och MITT morgonmålsbröd.
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar