30 sep. 2016

10 saker jag inte kan


  1. Byta däck på bilen. Snart dags för det igen... Ärligt, även om jag kanske kunde så skulle jag inte. Finns någon gräns för vad en gör själv och vad en betalar för.
  2. Hålla blommor fina och blomstrande hemma. Omöjligt. Eller okej, jag måste medge att jag inte lagt energi på det heller. Kanske skulle de må bättre om jag läste på lite och faktiskt satsade på det.
  3. Duscha på morgonen. Förstår inte hur folk kan ställa sig i duschen med sin morgonmysiga, varma kropp och skölja bort den där underbara känslan.
  4. Känna igen trädslag. I våras tog jag det som projekt att lära mig trädslagen i Finland, men fortfarande kan jag inte ens se skillnad på glasbjörk och vårtbjörk.
  5. Äta oliver. Nej, det går bara inte.
  6. Handskas med folk som är nyfikna. Jag går helt i lås om någon ställer nyfikna frågor om mig eller mitt liv. Till sist blir jag bara tyst.
  7. Småprata. Jag suger på smalltalk.
  8. Gå ner i huk på rätt sätt. Det vill säga så att hälarna hålls i marken. Läs mer t.ex. här. Men numera övar jag på det här nu och då och det blir bättre hela tiden!
  9. Dricka latte/kaffe från en take away-mugg utan att spilla. Hur gör folk!?!?
  10. Se på filmer eller tv-serier där djur lider/dör/far illa. Game of Thrones har varit en enda lång pina. Jag har aldrig kunnat se War Horse av den här orsaken. Jag såg Kotia Kohti (Homeward Bound) som barn och jag kan seriöst få tårar i ögonen bara av att tänka på hur den filmen slutar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar