2 sep. 2016

Höstens mål

Det skrivs många listor med olika mål för hösten just nu och jag ska inte vara sämre än andra bloggare. Egentligen ska man ha fem mål, men vi får se hur långt jag kommer.



  1.  Klara av att tillsammans med kollegerna skapa en kundtidning på två språk. Det är i praktiken jag ensam som ska översätta höstens nummer... Det blir arbetsamt och krävande men också roligt. Jag har i tiderna jobbat på Borgåbladet och också varit delaktig i producerandet av legendariska Smocka på Soc&kom men nu har jag ett helhetsansvar och stor arbetsbörda i sammanhanget... Iik! Också i övrigt strävar jag förstås efter att fortsätta göra ett bra jobb på jobbet (?).
  2. Fortsätta "fritidsläsa" i ungefär samma takt som jag gör, det vill säga cirka två böcker i månaden. Det är lagom, då läser jag ungefär 20 minuter om kvällarna och så någon timme på helgerna. Jag har många spännande böcker på min to read-lista, bland annat Sommarön och Livet&Patriarkatet.
  3. Äta mer vegetariskt. Jag har insett att det kan gå flera dagar utan att jag äter kött. Det är inget jag medvetet har valt, men nu har det gett mig mersmak så nu gör jag det till ett mål. Jag ska försöka välja vegetariskt när det är möjligt, ofta har de bra vegetariska alternativ på lunchrestaurangen. Om inte helt vegetariskt så fisk hellre än rött kött eller kyckling.
  4. Fortsätta vara stark och frisk. Enligt hälsogranskningen i juni är jag friskare än en nötkärna och det vill jag fortsätta vara. Både för min egen skull och för sonens skull. Jag vill vara en förebild för honom och jag vill orka vara mamma åt honom. Leka, busa, springa, rutscha, gunga, härja. Jag har köpt en kettlebell och planerar att träna hemma 1-2 gånger i veckan och sen förstås alla promenader där emellan. Jag vill också hinna besöka simhallen med T och A några gånger under hösten, det älskar vi alla.
  5. (Visste inte att jag hade så många, men här är vi nu!) Få bättre ordning på hushållets ekonomi. Vi har inte brist på pengar, men vi kanske gör av med lite för mycket på lite fel saker.


Pjuh. Sådär. Nu blev det allt mycket mer konkret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar