23 dec. 2016

Lucka 20 och 23

Bara en dag kvar nu. Här hemma är julförberedelserna i full gång. Som tur är så har vi planerat inför det här i god tid och därför har vi ingen stress.

Jag bestämde mig för att slå ihop lucka 20 och 23 i Kajsons julkalender för att jag tycker att de hänger ihop.
Vilken tid i livet har varit din bästa såhär långt?
Vad önskar du mer av 2017 som du saknat 2016?
Det låter kanske tokigt men den här allra sista tiden i livet har varit den bästa. Alltså från ungefär i våras och tills nu, den pågår liksom just nu. Med familjeliv och vardag och jobb och lämpligt mycket ledig tid och planera inför framtiden (och bostadsköp!!!). Det att både jag och T fick fast jobb var något av det bästa som hände i år. Såklart har jag älskat tiden från det att A föddes, men nu i år har vi hittat en bra vardag. Såklart är det tufft ibland och jag är stressad och det är tungt, men i det stora hela har vi det bra.

Det jag önskar mer av 2017 är riktig närvarotid. Mer här och nu. Jag tjatar och tjatar om det här men nu nästa år ska jag göra några konkreta saker för att det ska bli en förändring. Bland annat ska har jag nu slutat spela att förbannat roligt spel i telefonen som har varit en riktig tidstjuv. Jag märker redan hur jag har mycket mer fritid nu när jag förra veckoslutet bestämde mig för att bara sluta med det. Dessutom önskar jag mig någon hobby. En liten stund, till exempel en gång i veckan, då jag är bara jag. Helst utanför hemmet, det blir mer verkligt på det viset. Det har inte riktigt fungerat nu sedan jag började heltidsarbeta. I somras var jag på parkgymnastik en gång i veckan och jag har ju jumpat hemma hela hösten 1-2 gånger i veckan, men då kan jag ändå inte helt släppa tankarna om just hemmet och vardagen - jag skulle behöva komma bort för att klara det. Det kanske låter konstigt att "behöva komma bort", men jag tror också att många förstår mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar