8 mars 2013

Fredagsvinet som inte finns

Jag funderar ibland på det här med fredagskväll och det där ena glaset vin som för många hör just den stunden till. Det är nämligen så att också vi dricker vin, meaning, jag och min sambo (han är på riktigt min fästman men trots att han varit det redan i ett och ett halvt år är jag ännu inte helt van vid att uttala/skriva det ordet). Men vi har ett problem och det är det att vi, när vi vill ha vin alltid måste släpa oss till närmaste Alko. För till skillnad från civiliserat folk så har vi aldrig något vin hemma. Aldrig. Vi köper alltid en flaska, dricker upp den senast nästa dag och så måste vi köpa nytt. Och jag förstår inte hur folk gör som har vin hemma, sådär flera flaskor av det.
Ett av målen i mitt liv är att en dag kunna säga, "hm, ska vi öppna en flaska ikväll" och så bara gå fram till en hylla och plocka fram en flaska.


För övrigt: imorgon är det #melfest igen. Och det är final! Jag hejar på Yohio


men håller också tummarna för Ulrik, trots att han sång är lite väl hörd.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar