17 maj 2013

Rumpa på bild - varför inte?

En vän på fb hade hittat den här sajten. En kvinna som stolt visar upp sin rumpa för att, tja, hon vill. Hon listar också vad bilderna på hennes rumpa inte signalerar eller betyder.
Jag är lite kluven inför sådant här. Sådär som grundprincip så tycker jag att jovisst, om du vill visa upp dig så gör nu det då. Inte på allmän plats, folk ska inte behöva utsättas för halvnakna eller nakna personer om de inte vill det. Men fritt fram för min del att ladda upp vad man vill på nätet, visa åt sina vänner, till och med ha hängande som tavla i sitt hem. Sådär i princip. Alla får göra precis vad de vill med sin kropp, också visa upp den på bild. Och det betyder absolut ingenting annat än att man visar upp den. För att man vill och kan.
Samtidigt så är ju en naken kropp, speciellt en naken kroppsdel som rumpan och speciellt på en kvinna så oerhört sexuellt laddad att jag undrar om inte just de här bilderna ändå är lite för mycket. Det är nästan som att jag blir liiite, liite störd på den där "in your face" -attityden och bara vill säga att "herreguud kvinna, klä på dig!!".

Jag tycker ändå att det är mycket kul med en kvinna som vill visa upp sig själv på det här sättet, gör det av egen fri vilja och främst av allt gör det helt gratis. För regeln är ju den att kvinnor som klär av sig på bild gör det a) för att få uppmärksamhet och hoppas kunna utnyttja den för att exempelvis jobba som modeller och pr-folk  b) för att de får betalt för det och sist men obehagligast c) för att de tvingas göra det.

Men det ska jag skriva mera om en annan gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar