30 dec. 2014

Längst ner på listan

Jag nämnde redan att jag imorgon publicerar en årsresumé. Men jag bara måste tjuvstarta lite genom att säga att året som gått verkligen varit året då jag tvingats omprioritera. Sedan jag blev först gravid och sedan mamma har jag börjat tänka först på A, sedan på T och sedan på hunden (ibland kommer hunden före T dock...) och till sist på mig själv.
Jag kom till insikt om det här i samband med att vi alla fyra blev inbjudna till våra kompisar i Åbo över nyåret. Min spontana tanke var jaa vi kommer, det blir hur roligt som helst! Men sen började jag noja mig...
A har inte sovit borta en enda natt sedan vi kom hem från bb. Vi har aldrig åkt tåg så långt hela familjen. Hunden är inte van att resa sådana sträckor. Vad vill T? Hur packar man för två vuxna, bebis och hund när man åker tåg? Hur sover vi?
Ja, jag tänkte liksom på allt och glömde säkert massor. Men så bestämde vi ändå oss för att åka. Jag är nervös, det blir första gången vi åker så långt och första gången vi sover borta sedan A kom. Men det är nyttigt för oss, boostar självförtroendet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar