19 maj 2015

Yrhjärnan Eva

Ja det är lite mycket att fixa just nu. Roliga grejer, men de ska fixas ändå. Igår kväll lämnade vi via nätet ringbud till försäkringsbolaget. Idag morse när jag hade vaknat 6, fått morgonbestyren undan, varit till husbolagets kontor för pappersfix, varit och handlat utan lista och just höll på att packa upp medan A höll på med det sedvanliga - försöka fånga hunden - ringde en trevlig kvinna från försäkringsbolaget och sa att du ville visst diskutera något? varpå jag svarade att det ville jag men jag har ingen aning vad det var...

Jag kom alltså ihåg att vi hade lämnat ringbud men hade inte en blekblå aning om varför. Sedan när kvinnan frågade om jag kunde ge mitt personnummer måste jag ha blivit röd från bröstkorgen upp till pannan för jag kunde inte minnas slutdelen... Däremot kunde jag minnas T:s utan problem så det fixade sig. Men jag kom aldrig på vad det var jag ville ha svar på, så fick ringa upp senare när T hade upplyst mig om vad det var. Oh well, knappast var det första eller sista gången de var med om det här på försäkringsbolaget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar