4 juni 2013

På bio

Vi såg Hangover 3:an på bio i söndags. Jag skriver sällan om de filmer och tv-serier jag ser, men det kunde jag gott göra eftersom vi ser så sjukt mycket just sådant. Just Hangover 3:an är nog inget jag rekommenderar, annat än som en avslutning på de två föregående filmerna. Som ju var bra, speciellt den första. Den sista är mindre bra. Det är mest svart humor, klumpig dialog och våld mot djur.

Men Bradley Cooper är med. Kanske jag sade det redan, men för den som vill se honom göra en riktigt bra roll så är det Silver Linings Playbook som gäller. Där är också Jennifer Lawrence med och hon är så otroligt bra också.

Så är det ju onekligen något sexigt över Hangover-filmerna för att de är så macho. Machokaraktärer är så oerhört sexiga. I lämpliga doser. Det är heteronormativa, manliga, bossiga, coola karlar. Ni vet, "hm, vi har ett problem, problemet måste fixas, vi fixar det - nu". Och så gör de.
Och Bradley Cooper är med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar