20 maj 2014

Veckorna flyger iväg

Det är mycket på gång nu och jag känner att det är svårt att fokusera. Jag gör lite ditt och datt, mejlar, ringer, fixar, donar.
  1. Vi flyttar i juni. Vi har ingen brådska utan tar det helt lugnt men det som grämer mig är att vi är så beroende av andra när vi flyttar. I alla andra sammanhang i livet sköter vi oss själva, men just i flytten måste vi ha hjälp. Jag ogillar att tvingas begära hjälp och känna att jag stjäl andra personers tid. Men vi har helt enkelt ingen chans att sköta allt själva och jo visst kan man hyra in flyttbil och -karlar men sådana summor kan vi inte lägga ut.
  2. Jag borde få min examen nu i juni. Men det är enklare sagt än gjort att få ut pappren. Pust, suck och stön på den! De har verkligen inte gjort det lätt där på uni...
  3. Graviditeten kräver ju sitt med fortsatt illamående som gör mig deppad och trött, rådgivningsbesök, ultraljud (nu i veckan), laboratorieprov och så borde man någonstans hitta tiden att fundera på tiden när ungen är ute och vi ska ha barnvagn och allt. Vilken djungel det där med barnvagnar, alltså! Herremingud.
  4. Jag börjar jobba mera regelbundet nu från nästa vecka. Det är också ett pusslande med hunden och dens länkar, jag måste hitta ro att vila mellan arbetsturerna och så har vi ju gärna tid tillsammans också, jag och T. Plus att flytten ska passa in någonstans där.
  5. Jag har ett skrivprojekt på gång som jag gärna skulle ha mer tid för, men det är så svårt att fokusera som sagt...
  6. Den här veckan jobbar jag söndag kväll, det vill säga EU-valskvällen, på nyhetsredaktionen på Yle. Det blir första valkvällen för mig och jag ser verkligen fram emot det samtidigt som jag fasar för stressen och pressen. Det blir dessutom sent, jobbar sannolikt till 2 på natten.
  7. På söndag är det också Naisten Kymppi! Men det är ju förstås bara roligt! Jag hoppas att höften håller, den har varit ond nu i flera veckor men bråkar sällan när jag går utan främst när jag står/böjer mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar