5 aug. 2014

Det tar sig på riktigt nu!

Igår var det mycket som la sig till rätta med bröllopet. Frisyren är testad, klänningen är hos sömmerskan och dekorationer, brudbuketten, sminket och hotellet är bokat! Jag blev såå lättad hos sömmerskan! Hon bara "jovisst, inga problem!" trots att klänningen inte ens gick fast (hej enorma mage och gigantiska boobs!) och det blir inte ens speciellt dyrt.
Vi har för övrigt märkt att det går att spendera hur mycket pengar som helst på bröllop om man så vill. Allt går att köpa och det mesta hittar man i alla prisklasser. Jag menar, det finns brudbuketter för 650 euro och så finns det för 60 euro. Jag valde en för 60 euro...
Jag antar att för personer som sedan barnsben har drömt om sitt perfekta bröllop och har en vision om just precis hur det ska se ut så blir det enkelt så att pengarna flyger iväg åt alla håll. För om man ska ha exempelvis en specifik klänning så är det ju den man får betala för, råkar den vara dyr så är den det. Tänker man som vi, att jag ska ha en klänning som sitter bra och ser ut ungefär som brudklänningar ser ut, så tar man den som faller en i smaken och är i lämplig prisklass. Samma gäller buketten. Jag kan exakt noll om blommor förutom att de i de flesta fall är vackra, så jag vakde en bukett som är vacker och liten, precis som jag ville.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar