19 aug. 2014

Hur får de plats?

Det känns så ofattbart att jag snart ska bli hemma och inte vet när jag nästa gång far på jobb. På onsdag nästa vecka gör jag sista arbetsturen. Sedan blir jag mamma på heltid, men ska nog hålla på med lite projekt vid sidan om.
Bebben börjar vara så stor nu att jag inte fattar hur hen ska få plats i ännu nästan två månader. Ibland gör det riktigt ont och ofta är det väldigt obekvämt när hen rör på sig. Vi försöker med T klura ut vad som är vad där inne, men lyckas inte. Ibland tror jag att där finns minst sju fötter och tre armar och två huvuden...
T hittade också ett enormt paket superfina begagnade bebiskläder för en struntsumma som vi fick hem igår! Helt ljuvliga kläder, det lilla jag hann titta på dom. Vi kommer knappast att köpa något nytt alls, vi har köpt lite på loppis, så fick vi ju föräldralådan och nu det här paketet och T:s syster skulle också ge en hel hög till oss! Dessutom kommer det ju att komma presenter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar