27 okt. 2014

Vår lille

Just nu, 13.30 måndagen den 27 oktober blir vår lille Alexander en vecka. Tänk att jag varit mamma i en vecka idag! Och att pojken fortfarande lever! Vi är ett helt otroligt team T och jag som klarat av det här.
Det finns så mycket att berätta men vi tar det lite i taget. Fokus just nu är att amma, byta blöjor och försöka hinna äta något däremellan. Utan T här hemma så har jag ingen aning hur jag hade gjort allt det. Vi kom hem i torsdags och hade inte T varit hemma sedan dess så hade jag säkert ätit något ungefär tre gånger under hela den tiden och kissat kanske fyra gånger. Jag lyfter på hatten till alla ni kvinnor (och män, om ni finns!) därute som är ensamma hemma med spädis från första stund.
Anyway, Alexander föddes alltså med planerat snitt den 20.10.2014 (fast så himla planerat var det inte, beslutet fattades tre dygn före ingreppet gjordes). Han kom ut frisk som en kråka och har ätit nonstop sedan dess med endast små skitpauser mellan varven. Ibland multitaskar han och skiter medan han äter! Vilka skills!
Det blev rörigt inlägg men jag är fortfarande så till mig. Ska samla tankarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar