8 jan. 2015

Choklad-chilikaffe!

Till julen fick jag också ett paket av Porvoon Paahtimos choklad-chilikaffe. Gott! Och påminner mig om tiden när jag älskade sådant här choklad- och kanelkaffe. Kanelkaffe gör man enkelt själv, släng bara i kanel bland kaffet. Men chokladkaffe hittar man lätt i butikerna. Det var en period i livet då jag drack sådant varje dag, men nu har jag inte det på flera år, så det var en god och välkommen julklapp.

Förresten så är jag min Moccamaster trogen. Trots att jagvalltid bara kokar för mig själv. Förra veckan fick jag smaka på kapselkaffe, kaffe kokat med en kapselmaskin, ja ni kanske fattar, men nä, det var inget för mig. Smakar så industriellt.

Och muggen på bilden? Den har foto på Alexander och hans hela namn och födelsedatum. Beställd via Ifolor. Både brorsan och mamma och pappa fick en sådan till julen av oss. Se det som ett tips!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar