7 jan. 2015

Boktips: Borgåprofiler av BoGys elever

Den här boken fick vi i julkapp av svärisarna. Den är skriven av nuvarande elever vid Borgå Gymnasium där också jag blev student 2008.
Jag tycker det är så bra, smart och positivt på alla sätt att gymnasieeleverna får vara med i sådana här projekt, bättre sätt att sporra till skrivande finns inte. Det var faktiskt under gymnasietiden som mitt intresse för att skriva startade (jag hade alltid älskat att läsa!). Jag var bland annat med och skrev årsboken, om jag inte minns helt fel var det under andra läsåret där. Sedan började jag ju också skriva för Borgåbladet Ung under tiden i BoGy. Och det är ett intresse som finns kvar, bland annat därför har jag ju bloggen också, för att få skriva.

I Borgåprofiler kan man alltså läsa om kända Borgåansikten som Anne Hietanen och Klaus Härö. Är tyvärr inte helt säker på var man får tag på boken, men det lär gymnasiet kunna svara på, så slå en signal om du letar efter den!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar