6 juli 2015

En dag på Fölisön

På lördagen när det var så varmt att till och med mjölken i kylskåpet surnade så tog vi hunden och ungen och hoppade på bussen och åkte till Fölisön. Det var ett par år sedan vi var där senast och då fanns där massor av mördarekorrar men nu såg jag bara två och de hade inga som helst planer på att mörda mig eller hunden eller någon annan heller och det var ju ett steg mot det bättre. Vi gick runt hela ön och såg tror jag tre olika brudar/brudpar. Det är populärt att gifta sig på Fölisön och de som hade valt just den dagen att göra det kunde ju inte ha fått bättre väder. Eller jo, lite svalare kunde det ha varit...


Förresten kan jag avslöja för den som undrar: det lönar inte sig att kasta en 600 grams sillburk rakt på foten. Det gjorde jag i torsdags och först nu, måndag, kan jag gå utan att se ut som en skadeskjuten anka.

På söndagen var vi på Borgbacken as promised och daredevil som jag är (not!) så vågade jag mig på en helt ny maskin. Jag har ingen aning vad den heter eftersom de har ändrat namnen så att de bara är på finska, men den tar en i alla fall upp och ner. A var en champ hela dagen, han sov mest. Dessutom åkte han i sin första nöjesparksmaskin ever, Kot-Kot. Det är alltså ett litet litet tåg som tuffar runt en liten liten bana på marken i cirka 3 km/h och så ser man lite kycklingar och hästar på vägen. Han gillade det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar