2 sep. 2015

Bra och dåligt

På hemmafronten inget nytt egentligen. Det går hur bra som helst för mig på jobbet och A har det hur bra som helst hemma.

Men fy för hundägare som har hundar som gör utfall mot andra hundar och som inte är uppmärksamma på vilka hundar som rör sig omkring dem!

Vår lilla Essi, 4 kilo tung var precis cirka 0,02 sekunder eller 10,5 cm från att hamna i käften på en stor, arg hund som nog väger minst 45 kilo...

Och det var inte mitt fel. Jag skulle ta en stoooor omväg runt, som alltid när jag närmar mig en hund bakifrån med Essi, men plötsligt bara anfaller hunden Essi och är på en bråkdels sekund alldeles nära henne. Som tur är hann ägaren få stopp på hunden cirka 10,5 cm från Essis huvud (mycket tack vare att jag ryckte Essi bakåt). Fy vad obehagligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar