4 sep. 2015

Sådant jag saknat

Några saker jag inte hade fattat att jag saknade med att jobba före jag nu den här veckan återgick till jobbet:

  1. Känslan av att vara ledig. Du är bara ledig om du också har jobb/studie du måste gå till, så är det ju.
  2. Att få bara fokusera på just här, just nu, där jag sitter.
  3. Kollegerna. Vuxna människor att prata med om annat än barnet (men visst har de frågat mycket om honom!), hemmet eller annat som rör familjelivet.
  4. Samhörigheten, en känsla av att vara del av en helhet.
  5. Själva jobbet. Det är sjukt slitsamt att jobba på nyhetsdesk med bevakning nästan dygnet runt med undantag för fem timmar mitt på natten, men det är också spännande - det händer hela tiden!
  6. Pengarna. Den sista bankdagen den här månaden kommer att vara en speciell dag.
Två-tre turer per vecka känns lagom just nu. Vad framtiden för med sig vet jag inte, men så har jag också blivit mycket bättre på att leva i stunden. Life is what happens while you are busy making other plans.

Ikväll har vi kräftskiva, imorgon inga planer och på söndag ska vi på A:s yngsta kusins ettårskalas. Det betyder att också A snart blir ett!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar