11 feb. 2016

Hello I'm Eva

Vad är grejen med passfoton? Varför ser en alltid ut som a) rysk prostituerad (mitt körkort) eller b) illamående och sned.



Men A ser i alla fall ut som sej själv på sin bild. Yei!

Den här lilla familjen ska ut och resa senare i vår så nu söker vi pass. Vi ska flyga tre timmar åt ett håll och sedan tre timmar hem igen två dygn senare och jag skiter ner mig av iver och rädsla på en och samma gång. Nå, han kan i alla fall inte springa iväg på planet! Shit, nu började jag tänka på den där filmen där en kvinna tappar sitt barn på ett flygplan och ingen tror henne...

Vad behöver en tänka på inför resa till EU-land med ettåring? Vaccin, check. Vagn lär vi ska få med. En sak jag grubblar över är taxiresorna. Vill helst inte åka bil med A utan barnstol...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar