15 mars 2016

Snart påsk

Blodtrycket har lagt sig lite sedan i fredags. Jag försöker tänka att pengar är pengar. Det finns viktigare saker i livet. Normalt är jag inte den snåla, jag sitter inte och pantar på mina pengar utan använder dem. Kanske det är just det som är problemet förresten...? Men när någon kommer och tar pengar av mig bara för att jävlas så blir jag så förbannad. Ja ja jag förstår att det inte är för att jävlas. Regler är regler och så vidare. Men det gör mig så ledsen.

Jag jobbar och läser och kollar på The Walking Dead och lagar mat. Det är ungefär mina dagar just nu. Vi har hittat en helt ok vardagsrytm i den här familjen trots att jag jobbar så varierande tider och dagar. Tuffast blir det när både jag och A har "kontorstider". Men precis som alla andra familjer får det att funka så får vi också det att funka. Jag är tacksam att vi överlevde magsjukan men nu har jag fått riktigt konstiga symtom som jag inte förstår mig på överhuvudtaget... Det är som om jag hade början på en riktigt illa snuva men det blir varken sämre eller bättre och nu har det hållit på i en vecka.

Jag ser fram emot påsken. Då ska vi njuta av familjetid och bara vara. Inte tänka på pengar och strul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar