4 apr. 2016

Jag har fått fast anställning

Och så kom det. Samtalet.

Jag erbjöds en fast anställning.

Om jag tackade ja? Såklart.

Jag är fast anställd från och med om två veckor. Jag kommer att jobba på kontorstider. Måndag till fredag. Jag kommer att ha en fast månadslön. Semester. Jag kommer inte att behöva jobba söndag kvällar fram till midnatt eller stiga upp 04.10 eller sitta och vänta att om arbetsgivaren behöver mig idag, imorgon, nästa dag. Jag slipper planera mitt liv i tre veckors sjok.

Det är en så obeskrivlig känsla att ha ett fast jobb att se fram emot. Den här familjens ekonomi är tryggad. Jag behöver aldrig mera sitta och hoppas på att någon annan ska bli sjuk så jag ska få mer inkomst. Jag behöver inte inför varje helg fundera om jag vill jobba den helgen eller inte. Skiftesjobb har sina fördelar men nog är det så förbaskat tungt också.

Åh, ska skriva mer om det här snart. Men det har inte riktigt landat ännu.

2 kommentarer: