7 juli 2016

Sommaren framför mig

Imorgon när jag stänger dörren till kontoret för att nästa gång öppna den i augusti så ska jag fokusera på att vara riktigt närvarnde och zen. Jag ser fram emot tre veckor av ledighet med A, kunna planera dagen själv och *hållertummarna* vara ute i härligt sommarväder (hallå mars, du kan ta tillbaka ditt väder så att vi får njuta av lite juliväder den här sommaren!). Så ska vi ju ut och resa också, men mer om det efter resan.



Det har varit en utmanande men rolig vår. Ännu i februari/mars hade jag ju ingen aning om att jag skulle börja på nytt fast jobb i april. Sedan den 18 april har jag lärt mig så mycket nytt, träffat så otroligt bra människor och utvecklats som människa. Och det bästa är att här finns stor chans för mig att utvecklas i den riktning som jag önskar utvecklas.

Som vanligt så lovar jag att vara mindre fast i sociala medier och bloggar och ditt och datt och mer närvarande i stunden. Får se hur det går med den saken. Jag vet att det bara är upp till mig att bestämma att så ska det bli, men jag antar att det här är en fråga där jag verkligen saknar karaktär.

Det bästa med sommaren är ju att den inte är slut ännu i augusti när jag kommer tillbaka på jobb. Mot slutet av augusti ska vi på bröllop! Jag har äntligen hittat både klänning, skor och handväska för dagen. Måste bara få klänningen lite fixad av sömmerska.

I augusti är det ju också två år sedan jag och T hade bröllop! Hoppas på minst lika bra väder, stämning och fotografier på våra kompisars bröllop i år.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar