3 nov. 2016

Ensam i mörkret

Snön kom tidigt i år och det passar mig riktigt bra! Det blev så ljust plötsligt! Underbart. Men halt... Den eländiga halkan... Om jag skulle få bestämma så skulle det finnas snö under cirka 4 månader per år (halva november till halva mars) men ingen halka. Och så cirka 0...-5 grader kallt hela den tiden. Perfekt! Synd att jag inte är vädergud...

Såhär såg det ut igår kväll vid 19:45-tiden när jag promenerade i Kottby idrottspark med hunden. När man går här så kan man inte tro att man är mitt i stan. Det är alltid så dött ute den här tiden på kvällen när jag går med hunden i just den här idrottsparken eller i Gumtäktsparken som också är alldeles nära. Vi bor verkligen perfekt med tanke på jobb, A:s dagis och hunden. Perfekta områden för att promenera i men ändå mitt i stan och nära till bådas arbetsplatser. Perfekt med tanke på att vi åker till Borgå så ofta också, tar 10 minuter om du har en grön våg så är du på motorvägen på väg mot Borgå, sedan tar det 30-40 minuter beroende på exakta adressen i Borgå du ska till.


Jag har aldrig förut i mitt liv varit rädd för att gå ensam ute, men jag måste erkänna att en kombination av åldern, ett barn att ta hand (den där dödsångesten som föräldrar lider av är på riktigt) om och de här eländiga clownerna som härjat den här hösten har fått mig att bli lite smånervös varje gång jag är ute på kvällen eller på tidiga morgnar. Jag har inte sett någon clown men T såg en för någon dag sedan och jag ryser i hela kroppen av bara tanken. Fy, har folk inte bättre att göra?!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar