2 dec. 2016

Julkalender, fråga 1 och 2

Det har knappast undgått någon att jag älskar julen!!! För att det inte ska bli för överdrivet så kommer jag inte att skriva bara om julen nu hela december, men den här julkalendern av Kajson tycker jag verkar rolig så jag ska skriva några inlägg med svar på frågorna hon har i den.

Nu lever vi ju 2.12 så jag tar både lucka nummer 1 och 2 på en gång. Den första frågan är
Vad är din drömbild av julafton i år?
Lätt! Stiga upp tidigt, det är beckmörkt ute, snöar helst litegrann och så börjar jag koka risgrynsgröt, dricker morgonkaffe där vid spisen och lyssnar på radio där det spelas julsånger. A och T är förstås hemma, A leker med någonting eller läser medan vi väntar på gröten och T pysslar med julmaten eller vad han nu hittar på. Så äter vi gröt, fortsätter pyssla med julmaten, går säkert alla ut i något skede (finns det snö så tar vi pulkan med oss) och så tittar vi förstås på Snögubben. Lite senare på dagen kommer mommo, mofa och morbror och så äter vi läänge och sedan är det hänga i soffan och öppna julklappar som gäller efter det. Gärna också någon julig film på kvällen i teven eller på Netflix.

Fråga nummer 2 är
Vem är din förebild i livet just nu?
Hmm, nu blev det svårare. Professionellt så är det nog ett par människor här på jobbet som alla har lyckats a) bli respekterade för det de kan och den de är på jobbet och b) kombinera det med familjeliv. Privat så är det nog en massa olika mammor som jag känner och inte känner som gör sitt bästa varje dag och som är just den de är.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar