18 dec. 2016

Lucka nummer 18

Fråga nummer 18 i Kajsons julkalender lyder:
Vad skulle du vilja lära dig/lära dig mer av?
Jag skulle vilja lära mig vara mer social. Då menar jag att jag till exempel skulle lära mig att småprata vettigare, att enklare ta kontakt och att faktiskt vilja träffa nya människor. Jag är så långt ifrån det som man kan komma. Men jag upplever att jag blir bättre för varje dag som går.

Jag har blivit mycket mindre telefonrädd på bara de senaste åren och jag sitter inte tyst till exempel på kaffepausen på jobbet, utan både berättar och frågar. Länge var jag den som pratade när någon ställde en fråga, men det förändras sakta. Fast jag kommer nog aldrig att bli någon sådan där clown/pajas som får ett helt sällskap att skratta. Eller någon särkilt utåtriktad person. Men ett visst mått av social förmåga underlättar ens liv väldigt mycket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar