12 jan. 2017

Flyttdagen närmar sig igen

Det har börjat. Vi har börjat flytta saker till vårt nya hem. Dock är det inte alls så kaotiskt som jag hade sett framför mig. Det vi flyttar nu är förstås sådant som vi inte behöver där vi bor. Sedan från den 21 januari ska vi bo i den nya bostaden och då ska allt vi behöver för ett vardagligt liv finnas där.

En orsak till att det är mindre kaotiskt nu än när vi flyttade till den bostad som snart är vår förra är att då jobbade jag skiften (och var gravid...) så det fanns väldigt lite gemensam tid att ordna i det nya hemmet. Jag minns att jag måste byta en arbetstur för att kunna vara med på den egentliga flyttdagen, pust... Nu när både jag och T är hemma om kvällarna och veckosluten så har vi mer tid att tillsammans planera och göra och flytta. Bilen underlättar förstås. Kan inte fatta att vi har gjort tre flyttar utan egen bil. Det är så skönt att kunna packa bilen full, köra iväg, lassa in.

Ikväll har jag som projekt att flytta det som finns i vårt nuvarande källarutrymme till det nya hemmet. Jag tar det som en workout. Jag minns att vi efter flytten till den nuvarande bostaden sa att inför nästa flytt så köper vi in flyttkarlar, men nu ser jag det mer som en chans till lite meditativt kroppsarbete. Få lyfta lite möbler liksom, perfekt motion.

Oj oj. Sedan på kvällen den 21:a ska jag och T sitta lääääänge i vår egen bastu och njuta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar