20 feb. 2017

Återhämtad, kanske

Förra veckans slut gick ganska totalt åt pipan i och med att jag på torsdag morgon vaknade med ett illamående. Inte så oväntat kanske, det är väl var och varannan som fått noro nu och T hade dessutom haft det tidigare i veckan - men tufft och jobbigt är det... Så jag låg i sängen hela torsdagen, spydde, såg på How to get away with murder och slumrade till lite emellanåt.

Jag blir lika förvånad varje gång över hur snabbt jag får så otroligt ont i hela kroppen av att ligga i sängen... På torsdagskvällen kände jag mig tvungen att stiga upp, ta en dusch och försöka äta och dricka lite men ganska snabbt var jag tillbaka i sängen och vid det laget värkte det i hela kroppen. Vi människor är verkligen inte gjorde för att ligga i ett och ett halvt dygn i sträck och det var så otroligt skönt sedan på fredagsmorgonen när jag klockan 10 steg upp och kände att det värsta var över. Fortfarande har jag nästan ingen aptit, men i det stora hela så vågar jag nog påstå att jag kom enkelt undan.

På lördagen var jag sedan beredd att göra vad som helst för att komma ut och iväg hemifrån i en stund, så när T föreslog att vi skulle besöka Högholmen var jag snabb att säga JA! A tyckte först det var otroligt spännande när vi började prata om att åka och titta på djur och han kunde inte riktigt hålla sig i skinnet men väl framme blev han som en annan pojke och blev lugnet själv och tyckte till och med om att begrunda ormarna och de andra djuren som inte rör sig så mycket. Jag rekommenderar att besöka djurparken nu i februari om man känner för det. Nästan alla djur var ute ur sina gömmor och aktiva. Vi såg lejon, tigrar, lodjur, björn, leopard och en massa andra djur som på sommaren mest håller sig gömda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar