14 mars 2013

Ett försök att vara social

Jag ska ikväll träffa gamla j-klasskamrater (de som började på Soc&kom hösten 2008) för första gången på evigheter. Det är länge sedan vi senast var samlade allihopa (nå, alla kan ju såklart inte komma) och en del av dem har jag inte sett på flera år, på riktigt.
Imorgon får vi gäster och på söndag åker vi för ett par timmar till Borgå på kalas. Slutet av veckan är med andra ord fylld av möten med människor. Det är bra. Ibland blir det alltför lite sådant.

För övrigt läste jag igen en mycket bra kolumn av Kaj Korkea-aho i dagens Hbl. Han skriver alltid så bra. Jag läste nyligen hans senaste bok, och det var nog en upplevelse jag sent kommer att glömma. Verkligen läsvärd (det här är ingen bokblogg, jag råkar bara vara mitt uppe i en bokläsarperiod just nu). Hbl har inte postat kolumnen på webben, shame on them, så det gäller att leta fram den i tidningen EDIT: här är länken http://hbl.fi/impuls/2013-03-14/408936/kaj-korkea-aho-so-what. Han skriver om hur också han som "skattebetalande nykär bögmedborgare" kommer att skriva under initiativet Ja 2013.
Det ska jag också göra och jag tycker inte det behövs en orsak för att göra det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar