22 maj 2013

Tv-tips - konstiga naturfenomen

Den som vill se något lite äcklande kan se den här dokumentären på Yle Arenan. Jag är lite, lite känslig för allt möjligt som har med parasiter, kryp, kräk, larver, maskar, skalbaggar etcetera liknande att göra. Och jag märker att det bara blir äckligare med åren att titta på sådana här program. Samtidigt har jag en sådan oerhörd fascination för just sådant här. Konstiga saker och udda händelser. Jag är fascinerad av allt möjligt som är svårt att förstå. Så jag tittar gärna på den här dokumentären, men håller kanske handen för ögonen nu och då.
Så skadar det inte heller att just sådana här "titta så konstigt" -dokumentärer ofta görs för att locka en så bred publik som möjligt, med lite mer betoning på underhållning än vetenskaplighet. Det är liksom lätt att titta på sådant. Så tack för det, Yle.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar