21 juni 2013

De vackra och de fula (men shut up! det finns inga fula personer!)

Tänkte tipsa om en blogg jag fick läsa om på fb (Supersnippan är helt über!). Det är bloggen Hejkroppen. Här visas alla olika sorters kvinnokroppar och här får man diskutera kroppar och utseende av alla olika typer. Ja, ja tjat tjat, kroppar och utseende. Kan vi inte sluta diskutera varandras utseende redan? Nåjo, det kan vi. Gärna. Men om vi nu måste diskutera utseende så kan vi åtminstone göra det med utgångspunkten att ja, alla ser inte ut på samma sätt, get over it!

När vi är i farten med att titta på och diskutera kvinnokroppar av alla slag så kan vi också titta på den här videon. Halleluja för den kvinnokropp som har fött barn och den kvinna som tillåter sig själv att faktiskt se ut så också! För gissa vad? Det syns att man fött barn, om man gjort det, och det är helt okej!

Samtidigt kan vi hoppas att den här "undersökningen" är humbug. Jag vill bara inte tro att nästan alla top 20-sätt för en (brittisk) kvinna att få bättre självförtroende handlar om hennes utseende. Istället vill jag att självförtroende ska handla om att lyckas i livet, att göra det man älskar att göra, att vara lycklig, att ha det bra, att må bra, att bo mysigt, att äta gott, att leva livet, att trivas med sig själv som just den man är och ha någon som älskar en och delar livet med en.

Just nu firar jag midsommar ute på lande. Jag ska dricka just så mycket öl som jag vill, mejka mej just så lite som jag vill, äta just så mycket som jag vill och det kommer att vara helt fine! Jag kanske kanske till och med har på mig fula kläder som visar precis hur mycket fett jag har på kroppen, hur otränade mina armar är, hur håriga mina ben är och hur trötta mina ögon är. Och det är också fine!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar