26 juni 2013

Zink för naglarna. Det fungerar!

Jag läste för en tid sedan någonstans att zink är mycket bra för naglar, hår och hud. Jag köpte sedan en burk zinktillskott och vet ni vad? Mina naglar ser ut som aldrig förr! De har tidigare varit lite dåliga på att växa trots att jag slutade bita på dem för flera år sedan och de har velat spricka efter en viss längd. Nu är de långa, blanka och starka. Just som jag vill ha dem!
Med andra ord så fungerar zink som utlovat, i alla fall på mig.
Jag kommer inte fortsätta äta zink efter den här ena burken, det var mera som ett experiment. Så man vet om man någon gång (bröllop?!) vill ha extra fina naglar så är det bara att svälja lite tabletter en tid före (det där lät groteskt).
Jag bryr mig annars inte så mycket om mina naglar, de växer nu där på fingrarna liksom. Men det är ganska kul att ha långa naglar har jag konstaterat. Det känns bra och det ser bättre ut än korta naglar. Jag har aldrig hållit på med lösnaglar, manikyr eller liknande. Någongång i tonåren prövade jag nagellack men det är ingenting för mig. De ska vara naturliga, helt enkelt, naglarna. Men snygga och hållbara. Det är de nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar