14 sep. 2013

Ett litet steg, kom igen, You can do it!

Jag funderade efter att jag läste den där boken av Moran på en gammal sanning. Nämligen den att kvinnor läser böcker av män och kvinnor och män läser böcker av män.
Och att det är så jävla tråkigt att veta att här sitter nu till exempel den här Moran och skriver om hur jobbigt det ibland kan vara att vara kvinna och endast kvinnor kommer att läsa hennes text. Medan Karl Ove Knausgård skriver roman efter roman om sitt eget jobbiga liv som karl och hela världen läser dom allihopa. Nu dissar jag inte Knausgård, han är bara ett exempel.

Om du är man och läser det här (sannolikt läser du inte, för män läser säkert också bara bloggar av män) kan du då vara så snäll att du nästa gång du läser en bok medvetet väljer en som är skriven av en kvinna? Och nej, jag tänker inte lova att nästa bok jag läser är skriven av en man för jag har redan läst så många böcker av män, precis som en massa andra kvinnor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar