1 sep. 2013

Svensk musik - den är överallt!

Litet tips till alla er musikintresserade där ute. I veckan var jag ju i Abba the museum i Stockholm och i samma byggnad finns Swedish music hall of fame. Absolut värt ett besök! Jag kunde ha tillbringat timmar där och jag är inte ens så fascinerad av musik.

Hur som helst. Om du är ens lite grann mer intresserad av musik än jag är så vet du sannolikt redan det här, men alltså... En sak som slog mig när jag tryckte på knapparna för att höra all musik som gjorts i Sverige under olika årtionden var att minst hälften av alla låtar jag känner till är gjorda av svenskar.

Alltså. Europe är från Sverige. År 2013 får jag veta det här. Om du nu hör till dem som vet mindre än jag om musikvärlden så lyssna och du vet vem jag menar.



Det mesta som spelas på våra radiokanaler som inte är finskt är svenskt. Om du någon gång måste gissa var ett band kommer från, gissa Sverige. Du får med 90 procents sannolikhet rätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar