1 sep. 2013

"De här är så enkla att sköta!"

Det finns många orsaker att inte läsa Iltalehti, men jag gör det ibland. Inte för att jag köper tidningen, men den finns liksom ibland i närheten av mig och så bläddrar jag lite i den. Ibland stöter jag på artiklar som får mig att på riktigt känna mig helt värdelös.

Rubriken är: De här kan inte ens en nyhjälplös ta livet av
Ja, sådana där enkla växter som alla klarar av, tänker ni nu. Vad händer om jag berättar att sådant där "rahapuu", penningträd har vi tagit livet av ett par gånger...?



Notera dock den låååånga listan med vad du ska och inte ska göra med penningträd. Alltså, "lätt växt" betyder för mig någonting jag kan glömma bort i flera veckor i taget och sedan vattna när jag kommer på det. Inte fundera på om myllan har torkat eller inte...
Obs. Vi köper inte själva penningträden. De hämtas till oss. Jag vet inte vad människor tänker när de köper sådant till oss.

Såhär såg det ut i somras på vår balkong. Till höger, en blomma som skulle vara lättskött och fin hela sommaren. Till vänster sådana blommor som är supposed to be i den där krukan till höger men som av någon orsak dykt upp i balkonglådan. Plus lite ogräs.


Jag förvånas ofta över att vår hund fortfarande lever efter tre och ett halvt år i våra händer.
Nästa sommar skaffar vi plastblommor på balkongen, jag lovar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar