6 okt. 2013

Barnens ankomst

Ratatas Karin har fött barn och skriver om det i sin blogg. Alltid när jag läser sådant så känner jag en massiv tudelning. Tänk om jag någongång måste göra det där jag kommer att dö och vau, så coolt det vill jag också uppleva!
Jag är fullt övertygad om att föda barn är något av det häftigaste och mest skrämmande en kvinna kan göra i sitt liv. Hoppa fallskärm, dyka med hajar, bli vd för Google, klättra på Mount Everest, starta ett mångmiljonföretag, bli racerförare, uppfostra barn, dö och återvända från döden... Allt det är som barnlek i jämförelse med att föda barn tycker jag. Och om jag någon gång får uppleva det, en helt vanlig förlossning (som ju inte existerar och vadå vanlig men ni kanske förstår) så kommer jag att känna mig helt awesome och otroligt lyckligt lottad. Jag kommer också att ha oerhört höga tankar om mig själv efter det.
All respekt till alla kvinnor som någonsin fött barn, ni är ascoola!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar