25 nov. 2013

Fotografier

Väääldigt ofta kikar jag in på Karins blogg för att bara frossa i de underbara fotografierna. Fotografier som jag liksom inte riktigt begriper mig på. Själva bilderna tycker jag är vackra och så väl komponerade att jag blir helt lugn av att bara titta på dom. Men jag förstår liksom inte det som ligger bakom bilden, hur man får den att se ut så.
Jag har full tillgång till en, så vitt jag kan förstå, helt okej kamera men har aldrig riktigt orkat börja sätta mig in i hur det på riktigt går till när man tar helt underbara bilder. Jag har kanske varken ett speciellt konstnärligt öga eller ett speciellt bra sinne för teknik, knappar, inställningar och system. Det där är en sådan där grej jag ibland känner att är lite synd, att jag inte satsat mera på att fotografera. Men samtidigt kan jag känna att det skulle krävas så mycket energi av mig att bli bra på det att jag liksom inte orkar, det är inte värt att stressa med saken. Jag tror att jag kanske behöver ta den tid det behöver, att jag någon dag kanske kommer att kunna ta sådär fina bilder som exempelvis Karin lägger upp på bloggen. Men det är i så fall något jag kommer att ha lärt mig under årens lopp. Däremot kan jag tycka att jag lyckas helt okej med de bilder jag liksom bara knäpper med mobilen, fixar till lite och sen lägger upp. Det är inte fy skam det heller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar