10 feb. 2014

Hundraåringen

Igår såg vi Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann på bio. Mina föräldrar hade sett den och skrattade åt den och så frågade några kompisar om vi ville komma med dom och se den och vi tänkte att det blir ju roligt. Och den var mycket mycket sevärd!
Det är något visst med svensk humor, kan inte ens jämföras med finsk humor. Visst fanns där den där våldshumorn som jag har lite svårt för och som är vanligt också i finsk humor, men resten av filmen var så bra så det blev en balans.
Vi tittar ibland på Putous på MTV3 på lördagar och det har nog krävt en hel del övning från min sida att lära mig gilla den typens humor. Det går, men hellre ser jag på exempelvis Melodofestivalen som är rolig på helt annat och mer stilfullt sätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar