27 feb. 2014

Yes I do!

Ibland funderar jag på hurdant livet skulle vara om man skulle leva lite mera som huvudpersonen i filmen Yes Man. Säga jo till allting. Tänk så uppfriskande det skulle vara att aldrig behöva säga nej till förslag eller önskemål. Bara jo.
Det är något jag måste bli bättre på. Jag är en sådan människotyp som är lite försiktig och avvaktande, men på senare tid har jag sagt jo ganska ofta och till stora saker. Som när jag i höstas erbjöds ett nytt inhopparjobb. Det var så skrämmande att säga jo, men jag gjorde det och har inte ångrat det en sekund (jag älskade det gamla jobbet men där fanns inga riktiga chanser för mig att utvecklas, inga utmaningar). Just nu är jag också involverad i ett lagom stort projekt med en kompis. Det krävde mod att säga jo, men jag har inte ångrat det ännu och kommer inte att göra det heller. Alla gånger man säger jo ger man sig själv en chans att utvecklas, alla gånger man säger nej så fastnar man.

Däremot ska man ju inte säga jo till sådant man inte vill göra. Det är en massiv skillnad på saker man inte vill göra och saker man bara är lite nervös och rädd inför.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar