17 mars 2014

Torni!

I lördags åt vi middag på Torni i centrum av Helsingfors. Det var vår första middag ute sen början av januari och jag hade sett fram emot det i flera veckor! Först drack vi en öl med våra vänner i en pub och sen gick vi till Torni. Vi trodde alla att restaurangen finns i "tornet" (det är ett hotell) men nej, den finns i bottenvåningen. Maten var god, men inte så god att jag skulle återvända utan att först pröva lite andra ställen vi ännu inte prövat. Vi åt alla samma meny med pilgrimsmusslor till förrätt, hare som huvudrätt och en vacker men enkel efterrättsskapelse med honung och svartpepparglass och bär.
Såhär såg vi ut den kvällen. Jag älskar smyckena! T köpte dom från Island, de är gjorda av lavasten och kristaller. Jag älskar också mitt hår nu som lite längre. Det växer, men långsamt...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar