12 dec. 2014

Star Wars

Jag måste erkänna en sak. Jag hade inte sett en enda Star Wars-film förrän för några veckor sedan... Jag kommer från en familj där det inte tittades på film så värst mycket. Jag såg också Lotr-filmerna för några år sedan. Det var först när jag började umgås med T som jag började titta på filmer. Han tyckte det var en stor skam att jag inte sett varken Lotr- eller Star Wars-filmerna.
Men vi har alltså kollat på Star Wars-filmerna en i taget nu de senaste veckorna Vi har nu sett de fem första och jag säger som jag sa efter den första filmen: jag ser inte charmen. Visst är humorn helt okej, specialeffekterna fina på sitt eget sätt och handlingen sådär trevligt förutsägbar som i alla bra filmer, men that's it, liksom.

När vi nu talar om filmer: några dagar före A föddes såg jag och T Coherence. Den var skitbra men kräver full fokus. Lite som Inception (som jag för övrigt borde se på nytt för jag hängde inte helt med där trots att jag försökte). Coherence handlar sådär i korthet om ett gäng personer som sitter och äter middag när konstiga saker börjar hända. Det enda jag kan tycka att var dåligt var slutet, förstod mig inte alls på varför det blev så. Eller jo, delvis, men inte helt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar