2 feb. 2015

Till Eva, 15 år gammal

Linn Jung skrev en text till sitt 15-åriga jag. Mycket bra idé tänker jag! Om jag skulle få skriva till 15-åriga jag så skulle jag skriva något sådant här.

- du kommer att veta vad du vill göra när du blir stor när du är cirka 25 år gammal. Tills dess: häng på och se vart livet tar dig!

- stressa inte över vikten och maten, det är inte värt det. Vad du väger och vad du äter har noll betydelse i livet.

- var mera med dina kompisar. Det kommer en dag när du undrar varför du så sällan skrattar riktigt gott tillsammans med dina närmaste vänner.

- fortsätt läsa böcker. Romaner. På alla språk du kan. Det ger så mycket i livet, mer än du kan ana.

- du kommer att hinna se världen och uppleva saker, var inte orolig. Man behöver inte se och uppleva allt före man fyller 19.

- det suger lika mycket att vara vuxen som att vara 15 och man är precis lika osäker i vardagen som då, enda skillnaden är att när man är vuxen är man mycket smartare på grund av alla fel man gjorde som 15-åring så man vet att det är en dag imorgon också och de misstag jag gör idag och de svåra stunder jag upplever idag betyder väldigt lite imorgon.

- du kommer att hitta en trygg plats i livet och en speciell person att dela vardagen med. Det är sådant som bara händer, som man inte kan styra över.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar