29 maj 2015

Tillbakablick till oktober

Jag läser att Elaine Eksvärd fött sitt andra barn (GRATTIS!) och så tänker jag på när A föddes. För sju månader sedan hade vi just nu varit hemma med honom i ett par dagar och allt var ännu så nytt, skrämmande, ovant men så självklart på samma gång. Han passade verkligen in i vårt liv från början. Det är få saker jag känner att jag har varit tvungen att "offra".

Såhär skrev jag den 29 oktober 2014 under rubriken Mamma dag 9:
Det här med att vara mamma är lite här kommer alla känslorna på en och samma gång. När han sover vill jag att han ska röra på sig så jag ser att han lever. När han äter vill jag att han ska släppa så jag får göra något annat än amma. När jag är ute på kvällslänken med hunden är det så otrooooligt skönt att komma ut i 10 minuter men när jag duschar i 10 minuter vill jag torka mig så snabbt jag kan för att igen få röra i honom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar