13 maj 2016

ESC på lördag

ESC-final på lördag. Sjukt hur snabbt tiden går.

Sandhja hade en bra låt, bättre än Finland haft på länge. Därför var det synd att hon misslyckades i semifinal 1 i tisdags. Jag förstår henne, jag skulle också gå i lås framför hundratals miljoner människor. Men det var synd.

Men på lördag är det då alltså final. Och vinna, det kommer Australien att göra. Har du hört hennes röst? Har du hört låten? I ett startfält som håller oerhört hög nivå så står den här låten ut som något av det bästa som ESC någonsin sett. Att Dami Im sedan dessutom seglade igenom liveuppträdandet som om hon är född att stå på ESC-scenen och knappast darrade på lillfingret ens var sista spiken i kistan. Ingen annan har en chans.


MEN som sagt är startfälet oerhört starkt i år och jag kan inte låta bli att lyfta fram ytterligare några favoriter. Bulgarien. Poli Genova bara steg upp på scenen, tittade in i kameran och rockade. Jag älskar hennes moves, hennes röst, låten, stilen, allt.


Israel. Låten är stark, scenshowen bra, mannen kan sjunga. Jag älskar det.


Sist men inte minst: Frans. Såklart. Frans jag älskar dig. förevär.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar